WEKO3
アイテム
感情表現を陶冶する効果的な音楽授業の試み
https://kwjc.repo.nii.ac.jp/records/603
https://kwjc.repo.nii.ac.jp/records/6035d509aa5-fe91-4279-a5ee-cb0b9a92c7c8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 感情表現を陶冶する効果的な音楽授業の試み | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Teaching Trial Effective in Cultivating Emotional Self-expression in Music Class | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 音楽授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 陶冶 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己表現 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | music class | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cultivate | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-expression | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
新村, 元植
× 新村, 元植× 上野, 久美 |
|||||
著者名よみ |
シンムラ, ゲンショク
× シンムラ, ゲンショク× ウエノ, クミ |
|||||
著者名(英) |
Shimmura, Genshoku
× Shimmura, Genshoku× Ueno, Kumi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鹿児島女子短期大学 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鹿児島市立谷山小学校 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper presents a study into the cultivation of emotional self-expression abilities of senior high school students and elementary school pupils through including and carrying out of the music classes program arranged for this purpose. A positive and effective influence had been confirmed through a questionnaire taken among students of K-12 level at the end of the program. The questionnaire also showed a deficiency in fostering of the emotional self-expression abilities in elementary and high school education and a necessity to re-examine the contents of the music classes taught at school. Then a suitable adoption of the elementary school music classes' program had been made and tested with an emphasis on bolstering up of the pupils' emotional and verbal expression abilities. It can be said that the undertaking of ameliorative reforms in school music class program will positively contribute to the process of children's self-expression development. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12000830 | |||||
書誌情報 |
南九州地域科学研究所所報 巻 27, p. 35-50, 発行日 2011 |